Terima Kasih jika sudi follow ..

Klik I please

Klik lah....Ada Offer Menarik.. JOM TENGOK

Tuesday, March 20, 2012

1 amah 1 kerja ? Hebat !!!


hohohoho...

1 amah 1 kerja ???  kalau kerja dia mengasuh baby...hanya yg berkaitan baby saja dia buat... yg lain tak perlu... dibayar RM700.  Kalau kerja dia tukang masak, hanya memasak..kemas rumah tak perlu buat...lagi mau bayar RM700.... kalau perlukan tukang kemas rumah... mau tambah lagi rm700..??? Hebat amah sekarang ni.. 1 tuan rumah mau kena ambik 3 amah..hebat la diorang dalam rumah tu yer...

Ok... kalau kerja dia masak saja... 3 kali masak..pagi..lunch n makan malam.  Ada la lebih kurang 5 jam.  Time dia tak masak tu dia buat apa..?? TIDO..? Ngadap TV...? Ngadap intenet..?? Bergosip dengan jiran sebelah..?? huhu..sadis aku punya point of view....   Kalau aku jadi tuan rumah.. ko nak tgok tv boleh... 1 jam aku charge rm5... mau 3 jam rm15 dah.. sebulan rm15 x 30 = RM 350.00 ... so tolak gaji jadi RM 350... heheheh....

Haihh..pelik plak aku.. yg tu sebok nak kaji...nuuuuuu... cuba try test tengok kalau cikgu kerjanya cuma 1 that is MENGAJAR = rm 2000.  Buat perkeranian = RM 300, jadi tukang kutip yuran = RM 200, jadi driver = RM200 , jadi tukang kebun = RM200, jadi tukang ngasuh anak2 korang yg sakit pun korang hantar gi sekolah = RM 300 ( mahal sikit ), tukang repair = rm100 , tukang segala macam lagi......

Heheheh...mesti ada kata aku bagi contoh tak relevan kang ni... cikgu kerja sekerat hari..cuti banyak...cakap banyak TAKMO...meh kita jadi cikgu...pastu baru komen camtu yaa....

Agaknya kalau dah bayar RM700 tu... dengan diberi cuti satu hari lagi... kita as majikan pun kena berkira kan.. makan aku tak nak tanggung.. keluar bercuti ko support sendiri....


 Like my page - Bisnes untuk Anak-anak

No comments:

Post a Comment

Share Jika Setuju