Terima Kasih jika sudi follow ..

Klik I please

Klik lah....Ada Offer Menarik.. JOM TENGOK

Saturday, March 24, 2012

Aku rindu dia..Alfatihah buatnya

tadi aku diminta untuk lukiskan 1 kisah yg memberikan kesan / takkan dilupakan ... aku terdiam... apa benda yg boleh buat aku takkan lupa.. ada kawan cakap pengalaman sakit bersalin... mmg la sakit...tp takkan mampu dizahirkan rasa sakit tu sekarang... takkan sama....

Ada yang lukis kisah cinta terputus..mmg banyak org ada kisah sebegitu... dan aku takkan lukis cerita itu sbb bila aku ingat x-boyfren aku tu.. aku tak rasa pape pun..maknanya dia tak dak apa-apa makna dalam hidup aku...

Tiba-tiba....
Aku mula melukis....
dan.. tak sampai 2 minit..mataku dah muka bergenang...
Aku tak mampu lagi... aku terus ke tandas... tunggu sehingga aku tenang
dan masuk semula ke dalam bilik seminar.

Memang ...
aku sangat rindukan dia..
tapi dia tiada lagi di sisi aku..
pergi bersama hasrat yang tidak kesampaian..
pergi membawa sikap2 terpuji yang jadi amalannya..

Ya Allah..
Aku tahu dia dalam rahmat kasih sayang-Mu
Aku tahu itu takdir terbaik buatnya...
Aku tahu dia sudah tidak tertanggung..

Tapi..
Tiap kali aku terkenangkannya..
Air mata ini tidak berhenti mengalir..
Aku terlalu rindukan dia Ya Allah..
hadirkanlah aku penggantinya ..
Agar kekosongan ini terubat..

Sesungguhnya dia terlalu istimewa..
Anak sebaik itu...
pergi dalam usia terlalu muda
setelah menanggung derita dalam senyum

Aku redha... bukan aku meratapi pemergiannya...
Cuma... rasa rindu ini...
tidak mampu ku terjemahkan
walau pada siapa...

Alfatihah buat arwah nazirul , seorang pelajar yang sangat baik... yang tetap tersenyum walau dalam sakit, yang tetap bangun di tengah malam semata-mata untuk siapkan kerja sekolah.... 

Jika anda ada asas kaunseling, tafsirkanlah lukisan ini.. ( aku bukan orang seni ) .. ada cerita disebaliknya...


Like My Page - Bisnes Untuk Anak-anak

No comments:

Post a Comment

Share Jika Setuju